19 lipca 2020

Podsumowanie | Czerwiec 2020

Pewnie nikogo nie zdziwi, że czerwiec u mnie zdecydowanie należał do Abominacji! Nie przesadzę jak napiszę, że to jedna z najlepszych książek jakie przeczytałam w c ał y m swoim życiu. Wspaniała fikcja historyczna (wszyscy którzy nazywają Abominację przygodówką - bye! #We'reNotFriendsAnymore), która za sprawą niezwykle plastycznych opisów i jedynego w swoim rodzaju mroźnego klimatu zaraża czytelnika pasją do tematu himalaizmu. W czerwcu w końcu sięgnęłam po cykl, na który miałam chrapkę już od dawna. Mowa tu o Kole Czasu Roberta Jordana. Pierwszy tom mnie autentycznie zachwycił - ach, ile tu emocji było w trakcie czytania! Tak więc Koło zapowiada się bardzo obiecująco. Wprawdzie ilość tomów nadal mnie przeraża, ale kontynuować będę na pewno! Jakieś hiper gnioty w tym miesiącu się nie trafiły, ale jednak bez rozczarowań też się nie obyło. Reżyser śmierci to bardzo mierna kontynuacja świetnego pierwszego tomu serii o detektywach Jessice Balzano i Kevinie Byrnie. Zbierające niemal same 4 i 5 na Goodreads The Troop jest w najlepszym razie przeciętne. Gdyby uszczuplić ten horror o wszystkie ohydne, powodujące odruch wymiotny drastyczne opisy to zostałby z tego produkt książko-podobny. Ani fabuła nie jest zbyt oryginalna i intrygująca, ani postaci rozbudowane i głębokie. Niestety i powrót - po paromiesięcznej przerwie - do jednej z moich top 3 książkowych serii zdecydowanie nie należy do najbardziej udanych. Karmazynowy brzeg okazał się jednym z najsłabszych tomów przygód Pendergasta. Jednak nie zniechęcam się i oczywiście i po kolejne części sięgnę. Jednak za bardzo kocham te książki, zbyt dużo mam z nimi związanych fantastycznych wspomnień, żeby rezygnować przez jeden mniej udany tom. Co do pozytywnych niespodzianek - to do tych zaliczam lovecraftowskie Cienie Nowego Orleanu i czwartą odsłonę perypetii prywatnego detektywa Davida Rakera Zniknęli na zawsze. Spodziewałam się książek co najwyżej niezłych, a tymczasem obydwie okazały się świetne!

Przeczytane w maju:

The Rats - James Herbert 3.5/5
I Call Upon Thee - Ania Ahlborn 4/5
Oko Świata - Robert Jordan 4.5/5
Abominacja - Dan Simmons 4.75/5
Kukuczka - Dariusz Kortko, Marcin Pietraszewski 4/5
Reżyser śmierci - Richard Montanari 2.5/5
The Troop - Nick Cutter 3/5
Wyspa doktora Moreau - H.G. Wells 5/5
Cienie Nowego Orleanu - Maciej Lewandowski 4/5
Karmazynowy brzeg - Douglas Preston, Lincoln Child 2.75/5
Dzień wagarowicza - Robert Ziębiński 3.75/5
Zniknęli na zawsze - Tim Weaver 4/5

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz